Saturday, February 11, 2012

Ya Allah..aku mahukan taubat nasuha.. :(

MALU..tu lah perasaan yg timbul bila cuba buat refleksi diri.. kenapa saya cakap macamtu..? Bayangkan.. saya dapat tahu Islam dihina..Islam dipandang rendah.. memang saya akan marah..malah saya rasa semua muslim akan merasa marah.. tapi kemarahan tu harus disalurkan dengan betul..bukan dengan kata kata keji..bukan dengan keganasan.. sebaliknya dengan kelembutan Islam.. tapi macam mana saya nak gunakan kelembutan Islam..??jika saya sendiri lemah mengamalkan Islam.. L

Bila saya ingin meluahkan kemarahan terhadap org yg menghina Islam..saya rasa malu..sebab bila dilihat..saya lebih HINA dari mereka..saya marah jika mereka menghina Islam..tapi tanpa saya sedar sudah banyak larangan Allah yg saya lakukan..sudah banyak suruhan Allah yg saya abaikan..banyak perkara maksiat yg telah dilakukan..adkah perbuatan saya ini tidak menghina Islam..?? Ya.. saya lagi hina dari mereka.. saya ibarat menghina Islam secara senyap.. “Ya Allah..ampunkan dosa hambaMu ini..yg sering melakukan kesilapan yg sama..”

Jadi..untuk mempertahankan Islam dari dihina dan dikeji.. kita sendiri perlu berhenti dari melakukannya..macam mane..?? lakukan segala suruhan Allah..tinggalkan segala laranganNya.. jangan jemu untuk bertaubat..dapatkan taubat nasuha..agar nanti…bila Islam dihina..kita sudah bersedia mempertahankannya.. J

Saya ingin memohon jasa baik para pembaca..doakan agar saya berjaya mendapatkan taubat nasuha yg diidamkan.. jika kita mendoakn saudara kita.. kita akn peroleh syafaat yg sama..mudah mudahan kita semua mendapat taubat nasuha..insyaAllah.. J

No comments:

Post a Comment