Saturday, December 24, 2011

belum masenya untuk 'couple'..

Hm..nukilan pada hari ini skadar ingin brkongsi crita..smlam ade kawan lama yang brtnyakan pandangan saya mgenai ‘couple’..ikhlas saya katakan saya tidak mmpunyai ilmu yang mndlam untuk mmberi nasihat..malah saya sndri pernah hanyut dalam budaya couple..astaghfirullah..tetapi saya cuba..dengan izin Allah..insyaAllah..

Menurut Ustaz Azhar Idrus, couple nie sebenarnya tuntutan agama..tetapi haruslah dengan cara yang halal..yakni mlalui nikah..pasangan suami isteri tu couple la..ianya jadi haram pabila ramai remaja yang tidak memahami tuntutan agama..mereka ingin bercinta tetapi tidak berkemampuan untuk berumah tangga..malah cukup berani untuk melanggar larangan Allah S.W.T..berbalas-balas pesanan ringkas sehingga melalaikan..mnggunakan panggilan sayang..budaya dating..nie antara kemungkaran yang dilakukan remaja masa kini..lagi satu situasi pabila kita menyanyangi seseorang tu lebih dari kita menyayangi Allah..cube kita kire..brape kali ungkapan sayang dan rndu kita luahkan pada pasangan kita..sekarang..cuba kira brape kali kita luahkan prkataan yang same pada Allah..?

Memang untuk merasai kemanisan iman kita perlu menyayangi saudara muslim sperti kita menyayangi diri sndiri..tapi bukanlah shgga melebihi rase cnta pada Allah..ingat..kita perlu utamakan Allah dan Rasul dalam semua perkara..termasuklah berkasih sayang.. J

No comments:

Post a Comment