Tuesday, December 6, 2011

kenape kita beribadat ek..?

Pernah tak kite terfikir untuk ape kite beribadat..? Bila diajukan soalan tersebut kepada kebanyakkan anggota Muslim pada zaman sekarang mesti ramai yang jawab, “ mestila na dapat ganjaran syurga and nak elakkan azab neraka..” Ouh..sebab tu je kite beribadat..?

Cuba bayangkan kalau Allah tak jadikan neraka dan syurga..? Adakah kita akan terus beribadat pada Allah..?Adakah kita akan terus takut pada Allah..?Persoalan tu hanya korang je yang mampu jawab.. Sebenarnya kita beribadat untuk mencari keredhaan Allah S.W.T.. Kita seharusnya mengharapkan keredhaan Allah.. Jika kita mengharapkan keredhaanNya InsyaAllah kita terhindar dari azab neraka dan peroleh ganjaran syurga.. So, yang mane kite patot utamakan..?

Allah ta harapkan kita jadi hamba yang terbaik.. Allah hanya mahu kita buat yang terbaik dalam pengabadian diri kita kepadaNya.. InsyaAllah dengan cara tu Allah akan bantu hambaNya untuk jadi yang terbaik…

So.. apa yang paling penting sekarang ialah betolkan niat kita.. Utamakan Allah dalam semua aspek kehidupan.. Ingat.. na dapat keredhaan Allah kita kene la sentiase redha dengan takdirNya.. Baru la Allah pun meredhai kita..

Then.. its never to late to make a change.. Allah is The Forgiveness.. jangan jemu untuk bertaubat dan buat penghijrahan diri.. gudluck Ukhti n Ukhwi remaja Islam.. may Allah Bless.. InsyaAllah.. J

No comments:

Post a Comment